Κέντρο ρεφλεξολογίας στην Θεσσαλινλικη

Κυριακή, 6 Σεπτεμβρίου 2015

Δείτε με ποια τρόφιμα μπορείτε να ενδυναμώσετε το ανοσοποιητικό σας

Τα εξευγενισμένα και επεξεργασμένα τρόφιμα μπορεί κάποιες φορές να προκαλέσουν μια αντίδραση του ανοσοποιητικού που οδηγεί σε φλεγμονή. Η χρόνια φλεγμονή μπορεί να λειτουργήσει αθροιστικά σε πολλές ασθένειες και σε διαταραχές από αθηροσκλήρωση έως και τη νόσο του Αλτσχάιμερ. Ορισμένες τροφές μπορούν να μειώσουν τη φλεγμονή και να μας προστατέψουν έναντι των χρονίων φλεγμονών που τείνουν να δημιουργηθούν. Αυτά τα τρόφιμα είναι επίσης γεμάτα από σημαντικά μέταλλα, φυτικές ίνες και βιταμίνες που χρειάζεται ο οργανισμός μας.Λιπαρά ψάριαΤα λιπαρά ψάρια ζουν συνήθως σε κρύα νερά και είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά, τα οποία έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν τις φλεγμονές. Τέτοια ψάρια είναι ο σολομός, ο τόνος, οι σαρδέλες και το σκουμπρί. Είναι καλύτερα να επιλέγετε φρέσκα ψάρια.Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2004 στο περιοδικό Science, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα εκτρεφόμενα ψάρια είχαν υψηλότερες ποσότητες των ρύπων από τα άγρια ψάρια.Τα ψάρια ιχθυοτροφείου συχνά ζουν σε μικρά καταλύματα που αποτελούν γόνιμο έδαφος για τα παράσιτα και τις ασθένειες. Δημητριακά ολικής αλέσεως αντί για επεξεργασμένα δημητριακάΤα δημητριακά ολικής αλέσεως έχουν περισσότερες φυτικές ίνες και αυτό συνδράμουν με την μείωση των φλεγμονών στον οργανισμό μας. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως μπορεί να  περιλαμβάνουν επίσης καστανό ρύζι, βρώμη, φαγόπυρο και πλιγούρι. Τα επεξεργασμένα δημητριακά (πχ. λευκό ψωμί, άσπρο ρύζι και το καλαμποκάλευρο), από την άλλη πλευρά μπορεί να μεριά επιβαρύνουν την παρουσία των φλεγμονών στον οργανισμό μας.Σκούρα πράσινα λαχανικάΤο μπρόκολο, το σπανάκι, το κατσαρό λάχανο και τα σέσκουλα είναι γεμάτα από βιταμίνη Ε, η οποία θα μπορούσε να προστατεύσει τον οργανισμό από τις προ-φλεγμονώδεις καταστάσεις. Τα σκούρα πράσινα και σταυρανθή λαχανικά συγκεντρώνουν μέταλλα και φυτοχημικά. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι πλούσια σε μαγνήσιο, το οποίο είναι καλό για την αρτηριακή πίεση και μας προστατεύουν από κρίσεις ινσουλίνης. Μπορούμε να δοκιμάσουμε ανάμειξη φυλλώδων λαχανικών σε ένα smoothie με τζίντζερ και μούρα ή να μαγειρέψουμε με βάση την Μεσογειακή διατροφή πχ. σπανάκι με φρέσκο ελαιόλαδο.Ξηροί καρποίΤα αμύγδαλα είναι γεμάτα φυτικές ίνες, βιταμίνη Ε και ασβέστιο. Τα καρύδια είναι γεμάτα από ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Όλοι οι ξηροί καρποί έχουν αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τις φλεγμονές. Οι ξηροί καρποί είναι στη βάση της μεσογειακής διατροφής, η οποία είναι επίσης γνωστό ότι είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διατηρούμε υγιή τον οργανισμό μας. Η κατανάλωση μιας χούφτας ανάλατων και αν μπορούμε ωμών ξηρών καρπών μας βοηθάει να μειώσουμε τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων.ΠιπεριέςΟι πιπεριές περιέχουν την ουσία καψαϊκίνη, η οποία μπορεί να μειώσει τον πόνο και τις φλεγμονές. Είναι προτιμότερο να τρώμε ένα συνδυασμό από πιπεριές σε διάφορα χρώματα. Οι πιπεριές είναι μέσα στη λίστα με τις 100 πιο υγιεινές τροφές στον κόσμο και περιέχουν αντιοξειδωτικά που μπορούν να βοηθήσουν την καλή υγεία του οργανισμού μας.ΝτομάτεςΟι ντομάτες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λυκοπένιο, το οποίο μπορεί να μειώσει φλεγμονές στους πνεύμονες αλλά και σε όλο το υπόλοιπο σώμα μας. Σύμφωνα με μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο Cornell, η εφαρμογή θερμότητας στις ντομάτες αυξάνει την περιεκτικότητα σε λυκοπένιο και την συνολική περιεκτικότητα τους σε αντιοξειδωτικές ουσίες.ΠαντζάριαΟ χυμός από παντζάρια μπορεί να μειώσει τις φλεγμονές και θεωρείται πολύ δημοφιλής στους αθλητές. Οι αθλητές των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου κατανάλωναν πολλούς χυμούς παντζαριών, το καλοκαίρι του 2012,  για την αύξηση της απόδοσης τους. Τα παντζάρια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, φυτικές ίνες και βιταμίνη C. Μια μελέτη του 2001 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αν καταναλώνουμε συχνά παντζάρια προστατεύουμε τον οργανισμό μας από οξειδωτικές διαταραχές. Τζίντζερ και κουρκουμάςΟ κουρκουμάς και το τζίντζερ έχουν αντι-φλεγμονώδεις ιδιότητες και έχουν χρησιμοποιηθεί στην παραδοσιακή ιατρική για πολλά χρόνια. Το τζίντζερ περιέχει την αντι-φλεγμονώδη ουσία τζιντζερόλη, η οποία μας προστατεύει σε βάθος.Κρεμμύδια και το σκόρδοΤο σκόρδο λειτουργεί προληπτικά στη δημιουργία φλεγμονών και τα κρεμμύδια περιέχουν επίσης την κερκετίνη, που λειτουργεί επίσης προστατευτικά στον οργανισμό μας. Αν τρώμε κρεμμύδια συνδυαστικά με κουρκουμά, επιτρέπουμε την εύκολη απορρόφηση της κουρκουμίνης.ΜούραΤα μούρα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ανθοκυανίνες, που λειτουργούν σαν ισχυρά αντιοξειδωτικά και αντι-φλεγμονώδη. Το φωτεινό χρώμα του καρπού λειτουργεί σαν απόδειξη της αντιοξειδωτικής του δράσης. Τα βατόμουρα μπορεί να προστατεύσουν ιδιαίτερα από τις εντερικές φλεγμονές. Οι φράουλες και τα βατόμουρα είναι καλές επιλογές για τη μείωση των φλεγμονών και της προστασίας του οργανισμού μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου